Donează acum!

Donațiile dumneavoastră ne vor ajuta să schimbăm viețile copiilor!

Donează acum

Cu ce ne ocupăm?

Urmărim înlocuirea sistemului instituțional de protecție a copilului cu un sistem bazat pe conceptul familial.

Manuale și publicații Rapoarte anuale

Jutka Kristian

Publicat de admin in: 10 Martie 2016
Jutka Kristian
  • Universitatea „Babeş - Bolyai", Secţia Asistenţă Socială, specializare: Asistent social


Fac parte în prezent din echipa de formare a fundaţiei, în calitate de formator. Am fost angajată ca asistent social în 2001 pentru proiecte de prevenţie a abandonului şi dezinstituţionalizare. Am participat la procesul de închidere a trei instituţii pentru copii tipici şi cu nevoi speciale de învăţare şi severe, realizând evaluarea socială a copiilor şi a familiilor lor, dezvoltarea serviciilor alternative pentru copiii, identificarea, evaluarea şi pregătirea asistenţilor maternali. Am asigurat ulterior, în calitate de manager proiect, implementarea a cinci proiecte de dezinstituţionalizare pentru copii și tineri tipici, cu nevoi speciale de învăţare sau severe, pentru diferite categorii de vârstă între 0-23 ani, toate acestea în judeţul Alba.

În paralel cu responsabilităţile de asistent social şi manager de proiect, am participat ca şi formator pentru cursurile organizate pentru membrii de personal din sistemul de protecţie a copilului. Cursurile au avut ca beneficiari instituţiile partenere în cadrul proiectelor implementate; au vizat formarea membrilor de personal din cadrul serviciilor de protecţie a copilului de tip vechi, precum şi dezvoltarea abilităţilor şi competenţelor profesionale ale profesioniştilor din toate serviciile nou dezvoltate. De asemenea, tot în calitate de formator, am participat pe parcursul anilor la sesiunile de formare şi asistenţă tehnică pentru echipe de specialişti şi reprezentaţi ai autorităţilor naţionale din Moldova, Ucraina, Belarus, Sudan, Albania, Bosnia Herţegovina, Rwanda.

În prezent, particip la evaluarea nevoilor de formare, elaborarea materialelor necesare instruirii personalului de îngrijire din serviciile alternative create/existente în sistemul de protecţie a copilului; susţinerea cursurilor de formare continuă pentru personalul angajat în serviciile de protecţie a copilului; educatori, părinţi sociali, referenţi, infirmiere, îngrijitori din cadrul instituţiilor partenere, precum şi evaluarea competenţelor profesionale ale cursanţilor formaţi în cadrul sesiunilor organizate în vederea certificării prin CNFPA România.

Înapoi